2022. november 24.

Egy jó informatikai szolgáltató két lépéssel előtted jár

Egy jó informatikai szolgáltató két lépéssel előtted jár

Mint minden szakmában, az informatikai szolgáltató esetében is eltérő színvonalú munkával lehet találkozni. Egy előre gondolkodó IT-szolgáltató jelentősen növelheti a vállalkozás hatékonyságát, hiszen ötletekkel, fejlesztési javaslatokkal áll elő és elébe megy a dolgoknak, hogy megelőzhesse a problémák kialakulását.

A legtöbb IT üzemeltető, rendszergazda csak akkor foglalkozik egy adott problémával, amikor azt jelzik neki. Ekkor azonban már sokkal rosszabb a helyzet, nagyobb a fennakadás, aminek megoldása több energiát és időt vesz igénybe, ez pedig mind pénzkiadást jelent a vállalatnak.

A jó informatikai szolgáltató azonban felismeri, ha valami félrecsúszott, még mielőtt az valódi problémává válna.

Milyen a jó informatikai szolgáltató?

A profi szakemberek igyekeznek megelőzni a problémákat, vagyis kiiktatják vagy legalábbis minimalizálják a veszélyt jelentő tényezőket. Így már a rendszer felállítása során gondoskodnak arról, hogy a lehető legkevesebb nehézség adódjon.

Lényeges, hogy a szakemberek felkészüljenek az esetleges hibákra és birtokában legyenek az orvosolásukhoz szükséges eszköztárnak. Legyen az informatikai támogatás vagy adatbiztonság, minden területen hosszú távra és előrelátóan kell tervezni.

A proaktív hozzáállás alapja, hogy az üzemeltető folyamatosan figyeli, monitorozza a rendszert. Ezáltal lehetősége nyílik arra, hogy jó előre kiszúrja, ha valami nem megfelelően működik, és sokkal gyorsabban és kisebb költséggel elhárítsa a hibát.

Miért érdemes előre gondolkodó IT szolgáltatóval együtt dolgozni?

Időben felismerhetők a hibák

Az informatikai szolgáltató folyamatosan figyeli a rendszert, így a hibákra még az előtt fény derülhet, hogy azok az üzletet károsító problémákká nőjék ki magukat. A felügyelet alá tartozik jellemzően minden hálózat, az alkalmazások és az eszközök is.

Elkerülhetők az üzleti károk

Az IT rendszerek meghibásodása gyakran leálláshoz, munkakieséshez vezet. Ha azonban a felügyelet folyamatos, akkor csökken annak is az esélye, hogy valamilyen IT hiba miatt álljon meg a munka.

Biztonságos informatikai környezet alakítható ki

A frissítéseknek köszönhetően az IT környezet mindig naprakész lesz, ami azt jelenti, hogy a rosszindulatú támadók nehezebben találnak rést a pajzson. A kiberbiztonság erősítésével megannyi káresetet és bevételkiesést el lehet kerülni.

Személyre szabott megoldásokat kínál

A jó informatikai szolgáltató a korábbi tapasztalataira épít, de nem sablonok mentén dolgozik. Tudja, hogy minden cégnek egyedi problémái vannak, amik személyre szabott megoldásokat követelnek. Éppen ezért a munkát a cég alapos megismerésével, felmérésével kezdik, hiszen ezek alapján tudnak majd fejlesztéseket javasolni és növelni a hatékonyságot.

Tanácsot ad

Egy kiváló IT üzemeltető nemcsak a jelenben él, hanem a jövőre is gondol. Tanácsadóként is funkcionál az IT rendszerrel kapcsolatban, segít az informatikai ütemterv összeállításában és ha kell, közreműködik a megvalósításban is. Azt tartja szem előtt, hogy milyen új trendek illeszkednek a vállalkozás céljaihoz és ezeket igyekszik integrálni.

Gyors helyreállítást biztosít

Ha minden igyekezet ellenére támadás éri a céget, akkor az IT szolgáltató segít abban, hogy a lehető legrövidebb idő alatt megtörténjen a helyreállítás. Mivel folyamatosan biztonsági mentéseket készít a rendszerről, az adatokról, tevékenységének köszönhetően a hibaelhárítás és az azt követő helyreállítás a lehető leggyorsabban megtörténjen.

Megelőzni mindig olcsóbb

Alapvetően igaz, hogy a probléma megelőzése minden esetben olcsóbb, mint annak kezelése. Legyen szó bármiről, az előre gondolkodás mindig kifizetődőbb. Talán a cégek elsőre szükségtelennek tartják, hogy a rendszer felügyeletére, a frissítésekre költsenek, egészen addig, addig nem jön egy zsarolóvírus, ami aztán felemészti a cég bevételeinek tetemes részét, a helyreállítás tehát sokkal fájdalmasabb, ha egyáltalán lehetséges.

Érdemes megjegyezni és követni az elvet, miszerint megelőzni mindig olcsóbb, mint orvosolni. Ha olyan informatikai szolgáltató a partnerünk, aki ezt szintén így gondolja, akkor nem fogunk csalódni a munkájában.

A SERCO szolgáltatások színes skáláját kínálja az IT területén. Tudjuk, hogy a stabil informatikai infrastruktúra a siker elengedhetetlen hozzávalója, ezért a tanácsadás és a megvalósítás során is a hosszú távú célokat tartjuk szem előtt. Az informatikai támogatás és a felügyelet folyamatos, csak így növelhető az üzleti teljesítmény.

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal, akik segítenek személyre szabott tanácsaikkal a céljaid elérésében!

Kapcsolati űrlap
Segítse elő a gyors kommunikációt, a megfelelő terület kiválaszásával! Köszönjük!

Kapcsolat

Kérem, töltse ki űrlapunkat, hogy kollégánk mielőbb felvehesse Önnel a kapcsolatot elérhetőségeinek egyikén!


A SERCO Informatika számos iparágban rendelkezik évtizedes tapasztalattal és kipróbált megoldásokkal.
Kövessen minket

© SERCO. Minden jog fenntartva. Site by Meraki.

SERCO Informatika
Sütihasználati tájékoztató

A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.