Cégtörténet

A fejlődés útján.

A SERCO Informatika több mint három évtizedes múltjával az egyik legrégebbi olyan cég Magyarországon, melynek profilja alapítása óta az informatika területeihez kapcsolódik.

 

A SERCO-t 1983-ban a TPA számítógépek és perifériák szervizelésére alapították, és a beérkező feladatokat bérelt üzlethelyiségben, mellékállásban látták el. Az alapítók a szerviztevékenység szeretete mellett szaktudásukra, előző munkahelyeiken szerzett tapasztalataikra alapozva valósították meg a saját üzletre vonatkozó elképzeléseiket, kialakították folyamataikat és kapcsolatrendszerüket. A képviselt értékeknek és a magas színvonalú szolgáltatásnak köszönhetően a vállalkozás hamar a fejlődés útjára lépett.

 

A ’90-es évek elején kezdetét vette a profilbővítés és a cég dinamikus növekedése. A CITIZEN disztribúciót követően a COPAM disztribúciót is megszerezte a SERCO. 1992-ben számítástechnikai bolt, míg 1995-ben központi számítógép szerviz nyílt.

 

Az igazi áttörést a SERCO Informatika életében az 1996-os év hozta meg. Robbanásszerűen megnőtt az alkalmazotti létszám, és jelentősen kibővült a termék-, és szolgáltatás portfólió. Ekkor jelent meg Magyarországon a Fujitsu, aminek a SERCO Informatika volt az első minősített viszonteladói partnere.

 

1999-ben a megnövekedett cégméret, a folyamatok átláthatóságának igénye és az üzleti célok sikeres megvalósítása minőségbiztosítási rendszer használatát tették szükségessé. Ez a minőségbiztosítási rendszer a szerviztevékenységre, az adatfutár-szolgáltatásra és a hozzájuk kapcsolódó adminisztrációra vonatkozóan került bevezetésre, külön hangsúlyt fektetve a megrendelések, tenderek, projektek szabványos és pontos végrehajtására, a hibabejelentések korrekt határidőre történő, pontos teljesítésére, és az erőforrások hatékony kihasználására.

 

A 2000-es évek óta meghatározó a cég életében a közbeszerzési tenderek generálta kereslet kielégítése. Illetve az egyre bővülő IT lehetőségeknek köszönhetően az üzleti szféra gyors ütemben fejlődő igényeinek való megfelelés.

 

2005-ben a SERCO Informatika egy új, korszerű, adottságaiban és méreteiben optimális telephelyre költözött, jelenlegi székhelyére: az Óbuda Lakókertbe.

 

Az 1980-as évek óta hatalmas változás következett be az IT világában. De a SERCO Informatika mindvégig birtokában volt azoknak a kompetenciáknak, melyek segítségével nem csak alkalmazkodott a változó körülményekhez, hanem üzleti előnyre is szert tudott tenni.

Hogy mik ezek az alapok, melyek ma is meghatározzák a céget? Az üzleti stabilitás, a magas szintű szakmai tudás, a partnerek bizalmának megtartása és a folyamatos fejlődésre ösztönző belső igény.